tirsdag den 25. maj 2010

Taljesjal inspireret af Brandon Mably # 1

Jeg har før talt om det, og nu gør jeg det igen. I slutningen af vinteren var jeg på strikkefestival på Grötö i Sverige, og var på kursus i at indrage mange farver i strikken. Kurset var af ingen ringere end Brandon Mably - Min strikke helt! Jeg har linket til ham, bare tryk på toppen af inlæget.




Jeg vil nu lave et talje sjal/tørklæde i mage farver, og mønstre.
De brune/gyldne skal som udgangspunkt danne bundfarve.
Det er også dem jeg har flest af.
De kommer fra 2 forskellige nøgler kauni






De blå kommer godt nok også fra 2 forskellige nøgler kauni, men der var ikke så mange forskellige nuancer i som forventet.
Det gør nu ikke noget, det skal nok blive godt.




Efter at have splittet garnet i mindre farvedele, splitter jeg det nu i endnu mindre dele mellem 50 og 120 cm, det er længderne jeg har besluttet jeg vil strikke med. Ellers har jeg ikke lavet mange regler for min farvekombinationer endnu.

Her ses de to små test nøgler, alle farver indgår, de brune/gyldne i de ene og de blå i det andet.

Meget gode farver sammen synes jeg.


Ved flerfarvestrik i uld synes jeg det er nemmest at strikke rundt. Af nød er det blevet på strømpepinde. Alle mine rundpinde 3 er i brug. HMMM.

På Tusindfryd, var jeg mest vild med opklipnings stykket, så nu har jeg lavet hele binde spidsen stribet. Derefter har jeg lavet lidt blandet mønster.

På et 20 cm stykke laver jeg et reptil mønster, og så et eller andet fanzy på midten, derefter en spejling af det første strik.







Et close up

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.