søndag den 3. april 2011

Matematiske hjernevridninger - jo tak

Alle mine strikke prøver blev færdige i går, her er de tapet på min papirs form, for at vise, hvad der skal ske, de forskellige steder. på skyggen, glat strik med et mønster i vrang. Fra pande til nakke går et bånd af snoninger. på siderne dobbelt drejet perlestrik, formet med vendepinde. som bindebånd omkr. kasketten et bånd i vævestrik.

Jeg har strikket hele sidestykket, og er nu påbegyndt det ene bånd, der er strikket op fra sidestykket. Sidestykkerne bliver samlet at et langt bånd med snoninger. Mine hænder er ret ømme efter sidestykket, drejet masker på p 2 er ikke sjove... men flotte.

overgangen vil se sådan ud

Og så lige fra afstand.

5 kommentarer:

  1. Wauw.. sikke aktiv du også er. Og sjovt at se, hvad tanker du gør dig. Glæder mig meget til at se alle resultaterne næste onsdag.

    Jeg synes det har været sjovt allerede nu at opleve, at man KAN styre inspiration og kreativitet.

    Flot farvevalg

    SvarSlet
  2. Tak Mona
    Jeg glæder mig også til næste onsdag, men må indrømme opgaven stresser mig lidt. Skulle måske have valgt et tykkere garn, så strikningen gik hurtigt.

    Hvordan går det med din opgave?

    SvarSlet
  3. Jeg er sikker på, at Alain kan føle din "drejede masker smerte" ;)

    SvarSlet
  4. Det er så fint, Charlotte. Jeg er imponeret over så struktureret du går til værks! Dine forsøg med perlestrik og vævestrik er faldet rigtigt godt ud.

    SvarSlet
  5. @Mette jeg lytter til potcast'et præcis om de ømme hænder, bare for at vide at der er én der er i samme strikke smerter... Men det er jo det værd, for hold op det er en lækker struktur det giver.

    @Seviri Tak for de rosende ord, det kan godt være at det er struktureret, men færdig tror jeg ikke jeg bliver, er ikke halvvejs endnu, og jeg har strikket i mange timer - kun på det... suk

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.