lørdag den 21. januar 2012

En drøm og Grønland - Kamikker


Mellem alle mine designbestillinger, arbejder jeg på to nye bøger "En drøm om Grønland" og "Tilbehør" I har set kamikkerne før, det er flere måneder siden jeg slog op, men nu er prototypen kommet af pindene, og er blevet valket i maskinen. Inspirationen til mønsteret på "kamikken" er hentet fra denne smukke blog lavet af Dorthe Ivalo. Dortehar lovet at være behjælpelig med info til bogen samt billeder fra det smukke Sisimiut i Grønland.


Min fortolkning af de smukke kamikker, er en benvarme, hvor der både er strikket mønster, men også et broderi (mellem de 2 røde streger, kommer der et broderi)  Stykket her, er min fortolkning, af det hæklede og broderet stykke, der præger støvlens top. Garnet de  er strikket i er Rauma, sponseret af Rasmilla Garn

6 kommentarer:

  1. Jo, dem kan jeg godt huske. Hvor bliver de flotte! De ser vældig autentiske ud, så en bog om Grønland med opskrifter fra dig og billeder fra Dorthe Ivalo kan vist kun blive god....

    SvarSlet
  2. Fantastisk idé !
    Sig til hvis du kan bruge fotos fra Østkysten (Tasiliaq).
    Jeg har også fra Ilulisiat, men de er bare taget med et andet kamera, så der er jeg ikke sikker på at kvaliteten er god nok..
    mvh Mona

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare fede. Jeg glæder mig til den bog kommer. Jeg har også billeder fra grønland - fjelde i al slags lys! Men de er fra nationalparken Zackenberg i Nordøstgrønland. Så der er helt tømt for mennesker - nok ikke så interessant til en strikkebog :-)

    SvarSlet
  4. Mona og Sidsel, jeg kan sagtens bruge billeder, og viden om... original beklædning kommer jeg også til at skulle bruge.

    SvarSlet
  5. Hej.

    Fik du nogensinde udgivet bogen? Har du evt et link til?

    Hanne

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.