lørdag den 26. maj 2012

"nyt" køkken al-rum


Vi har haft mureren på besøg, på et par timer havde han og en lærling hurtigt brudt det mur ned vi skulle have brudt ned. Vi vil nemlig gerne have et lyst og åbent køkken, og så ville vi have mere lys i rummet.


Mens vi venter på den bærrende bjælke, har vi soldater  på besøg, det er de blå stænger... Og her gik jeg og troede soldater var sådanne nogen der gik i skoven og legede krig.


Her har du et før billede, den lille døråbning og den tunge mur, er tragiske. Og ikke mindst det gigantiske køleskab... Det skal ud, vi har ikke brug for så meget plads til mad. 


Før billede af køkkenet, du kan se hvad jeg mener ikke, det er lidt trangt. Og så er der mere end rigeligt med skabsplads, så det gør ikke noget at vi mister 3 skabe.

Og som du nok kan regne ud, har jeg ikke strikket meget i dag. Jeg har godt nok ikke brudt ned, men pudset savsmuldtapet ned, så de får en mere glat overflade inden vi maler, om det virker ved vi ikke endnu... Men det er helt sikkert et forsøg værd, efter som det ikke er nemt at dampe det af gips vægge uden at ødelægge væggen. Nå men hvis det lykkes, skal jeg nok skrive lidt om processen her.

7 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se der færdige køkken alrum, er sikker på det bliver godt. Håber at du ind i mellem alle ombygningerne finder tid til lidt strik.

    SvarSlet
  2. lyder spændende, dog kan jeg fortælle at det er helt utroligt så hurtigt man kan vænne sig til et större köleskab, så måske I sku overveje endnu en gang inden I smidet det ud.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Det bliver totalt for lækkert! Dejligt, lyst rum.

    SvarSlet
  4. Uhh det bliver lækkert når i en gang er færdige!! Men tror at i er nødt til at beholde det store køleskab - nu får i jo et rend af weekend- og sommerferiegæster, om gerne vil have udsigt og dejlig have :o) Kh Susanne i Silkeborg

    SvarSlet
  5. Der ser da allerede godt ud. Lad os faa lys lys lys (siger hun og bor i en moerk vinterlejlighed suk).

    SvarSlet
  6. Sæt køleskabet i garagen (altså uden strøm på!), så det lige er klar til lagkager og mad og drikke, når der skal være store fester :)
    Og hvor bliver I dog glade for det lyse rum, det ser dejligt ud.

    SvarSlet
  7. Det bliver rigtig godt når det bliver færdigt..
    Blå soldater i køkkenet ? hmm..
    hilsen Mona

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.