fredag den 25. maj 2012

Strikketøj der aldrig vokser


Først et tak for alle de gode Rabarber tips, de kan bruges, jeg skal i den grad til at lave noget rabarber mums, og farve lidt garn :-)
Og så til strikketøjet, som jeg strikker, og strikker og strikker på, men ikke synes at nå nogen vejene. Jeg har strikket i flere dage, og i lang tid af gangen, og faktisk har jeg strikket mange masker 9200 ca, altså 40 pinde Men når jeg kikker ned at mit strikketøj, synes jeg ikke rigtig det er vokset betydeligt, et dilemma vi strikkere ofte møder, når der er mange masker på pindene... Heldigvis er vejret skønt, så vi kan ikke holde ud at arbejde længe i huset, det giver lidt flere strikke minutter til mig.

4 kommentarer:

  1. Det er da det man kalder tv- og snakke-strik. Strik du bare derudaf, foer du ved af det...vupti, er du faerdig.

    SvarSlet
  2. Kender det godt, er ved at strikke en trøje til min mand i str. XXL på rundpinde, pyha der er mange masker, jeg strikker og strikker og når højest 5 cm pr. dag. Nu er der et par fridage så mon ikke det betyder at jeg når lidt mere.

    SvarSlet
  3. Det kender jeg også...

    Det er især, når der er maaaaange masker på tynde rundpinde!
    Da jeg strikkede en slipover til min mand - 384 masker på rundpind 3 - tog det sååå lang tid! Jeg tør slet ikke regne på, hvor lang tid, jeg endte med at bruge på den.
    Nu er jeg stadig ikke den hurtigste strikker, så der har nok også noget at sige i tidsbudgettet.

    Men det ser godt ud, det som du har gang i på pindene med de maaaaaange masker!

    SvarSlet
  4. Det kan jeg godt genkende. Jeg strikker i øjeblikket på en kjole i supersoft. Har næsten 500 masker på pinden og mangler 70 omgange, det virker som et helt uoverskueligt projekt, men det ender som regel med at blive færdigt.
    Selv om du ikke er nået så langt, så ser det altså godt ud.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.