tirsdag den 2. oktober 2012

Når lærken slår sin trille - 1. Fugl

Broderi er hyggelig, men tidskeævende. Jeg forstår bestemt, hvis nogen vælger at strikke mønsteret frem for at brodere. Broderiet giver dog en skøn tekstur, et visuelt look, strikken ikke gør. Jef kan ikke sige det nok, når først man er en kompetent strikker - så er enhver opskrift VEJLEDENDE, det kommer ikke noget strikke politi og beder dig trævle op, hvis du strikker noget andet end opskriften siger... Det er jo netop derfor vi strikker selv, det er vores strik, vi bestemmer.

3 kommentarer:

  1. Strikkepoliti! Den er sjov :-) Og du har jo helt ret. Desværre er jeg en "følger opskriften"-type, men det må jeg jo øve mig på. Især nu hvor jeg ved, at jeg ikke bliver arresteret :-)

    SvarSlet
  2. For variationens skyld, er det rart med lidt broderi-arbejde, når strikken er færdig. Og så er motivet til at ændre på, hvis man får lyst - uden at der skal trævles en masse strik op. Jeg holder af kombinationen.

    SvarSlet
  3. Jeg kommer ikke efter nogen... JEg synes det er fedt når man sætter sit eget præg på strikken.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.