mandag den 10. december 2012

Låge nr. 10 er sponseret af By Hronnsa

Vinderen fra d. 10. december er nr 57  Blogger Mie sagde ...
Krydser fingre hele dagen og håber :-)
9. dec. 2012 10.15
 Slet
Mie send mig en mail på knitting@bykaae.dk om mærk mailen låge 9.
Og til de 3 vindere fra låge 7, tjek låge 8 og send mig en mail, så I kan få jeres pakker :-)

Hronn mødte jeg forrige år på messe i Fredericia, og siden da, har vi skrevet sammen, og fulgt hinanden på det digitale medie. Igen i år Er Hronn en del af pakkekalenderen, denne gang kan du vinde følgende:
Hi Charlotte, 
Jeg vil gerne være med igen i år og give til et låg.  Sidste år gav jeg madpose, men i år tænker jeg at det skal være maskemarkører og måske også garn, har omkring 30 kilo supersoft og coast så det kan ikke være svært at finde farver frem.
venlig hilsen
Hronn
By Hronnsa
Om det lige er 30 kg garn du kan vinde det tvivler jeg på, men du kan helt sikkert vinde nok til et projekt.



Hronn har også valgt at deltage med en lille historie, den får du her:




Et elvereventyr..........


Der var en gang en mand fra elververdenen som blev forelsket i en kvinde fra vores verden. De ville være sammen for evigt, og mødte op hos elverkongen. Manden ønskede at blive menneske, men ville dermed miste alle sine elver egenskaber. Han var ligeglad, da han ville gøre alt for at være sammen med sin elskede. Elverkongen kunne ikke efterlade ønsket for denne mand var en prins, og skulle arve hele elverriget. Det var derfor nødvendigt, at han fandt sig en elverkvinde som kone. Det var med sorg i hjertet, at de elskede sagde farvel, og da de kyssede hinanden for sidste gang løb tårene ned deres kinder. De vidste, at de ville aldrig se hinanden igen.


Men kvinden var blevet med barn og 9 måneder senere fødte hun en lille pige. Pigen fik navnet Álfrún, og hun var sin mors øjesten. Da pigen var 1 år gammel, kom en elverkvinde og sagde til moderen, at på pigens 18 års fødselsdag, ville hun blive overført til elververdenen for aldrig at vende tilbage til menneskens verden igen. Men moderen ville have de næste 17 år med barnet, uden indblandning fra elververdenen. Moderen blev ked af at høre dette, men besluttede at nyde den tid, hun trods alt havde med sin datter. Hun besluttede, at Álfrún ville ikke få vide, hvem der var hendes far,eller hvorfra han kom. Moren tog datterens skæbne tungt, men i stedet for at være ked af det hele tiden, satte hun sig ned hver aften, når pigen sov, tog sine strikkepinde i hånden og strikkede en kjole til sin datter. Álfrún skulle bære kjolen den dag, hun ville forsvinde ind i fe bakken (elvehøjen?). Mens hun strikkede, reciterede hun dette vers:


Når du går, når du går
går ind i elvehøjen.
Så jeg skal, så jeg skal
være færdig med kjolen.
Jeg strikker den, strikker den
strikker den med hemmelighed.
Du kommer til mig, kommer til mig
kommer til mig i en drøm.
Du fortæller mig, fortæller mig
fortæller mig alt du laver.
Åh, jeg skal, før din rejse
at være færdig med dette.



Moderens ord blev bundet sammen med ulden og strikket ind i kjolen. Det ville gøre, at når pigen skulle have sin kjole på, ville hun huske sin mor og natten efter besøge sin mor i en drøm og komme med nyt. På denne måde, ville moderen følge sin datter vokse, se hende blomstre og blive til en kvinde.


100 kommentarer:

  1. Godmorgen. Jeg er med. Det er en rigtig fin pakke kalender du har.

    SvarSlet
  2. Sød historie og dejlig gave - jeg prøver lykken igen.

    mvh
    Susanne, Tilst

    SvarSlet
  3. Flot gave, en lidt trist historie, men endnu en rigtig god grund til at strikke (;o)

    SvarSlet
  4. Har den perfekte opskrift til coast... Nu mangler jeg bare garnet.
    Mvh Rikke

    SvarSlet
  5. Endnu en dejlig strikke gave :-)

    SvarSlet
  6. Sød historie og starte morgenen med. Det kan kun blive en god dag. Håber jeg har lykken med til at vinde noget garn. Da det jo er rigtig strikkevejr.

    SvarSlet
  7. Ovenpå denne historie,må man jo prøve at vinde garnet-tænk hvis det var magisk.....

    SvarSlet
  8. Godmorgen alle sammen en rigtig sød elverhistorie at starte dagen med og gaven lyder også spændende fortsat god dag derude :-)
    Anni

    SvarSlet
  9. god morgen - sød historie :-)

    SvarSlet
  10. Maskemarkører og garn kan altid bruges. Kh Dorthe

    SvarSlet
  11. Hyggeligt med en lille historie her fra morgenstunden :)

    SvarSlet
  12. Den låge vil jeg rigtig gerne vinde.
    lækkert med markører og supersoft garn :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  13. God morgen
    Dejlig måde at starte dagen på, mulighed for at vinde lækkert garn og en lille historie.
    God mandag

    Ketty

    SvarSlet
  14. En sød og samtidig trist historie-

    Håber jeg vinder det magiske garn

    SvarSlet
  15. Uhh, jeg krydser alt hvad jeg har og håber med sammenknebende øjne ;)

    SvarSlet
  16. Spændende låge - sød historie. Jeg er med! : )

    SvarSlet
  17. Prøver lykken med en magisk garn pakke , sød historie :-)

    SvarSlet
  18. Rigtig dejlig gave, og en sød historie, jeg kunne godt ønske at det var mig der vandt.

    SvarSlet
  19. Hvor spændende - jeg vil gerne være med.
    mvh Inge G

    SvarSlet
  20. Jubiii... Der er ikke noget bedre end strikkegadgets - I'm in!

    SvarSlet
  21. Dejlig historie - jeg er med igen idag...
    Annette Lyngby

    SvarSlet
  22. Jeg vil gerne være med i den hyggelige konkurrence :-)

    SvarSlet
  23. Se det var et rigtigt eventyr. Rigtigt sødt, men synd for kvinden og manden at de ikke fik hinanden.

    Jeg er gerne med.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  24. Dejligt med nye venner! Jeg vil også gerne være med igen!
    Knus Elsebeth

    SvarSlet
  25. Vilken fin historia! Och jag vill vara med i utlottningen idag också!

    SvarSlet
  26. Spændende - og en fin lille historie! Jeg prøver lykken igen.

    SvarSlet
  27. Nåe hvilken dejlig historie her fra morgenstunden...
    Jeg håber at jeg er mere heldig denne gang og kan komme igang med noget strik...
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  28. Det er godt nok nogle fine gaver du får udlovet! Håber jeg bliver blandt de heldige vinder på et tidspunkt.

    SvarSlet
  29. Skøn historie.
    Jeg vil gerne være med.
    Hilsen Liselotte

    SvarSlet
  30. Skøn lille gave ;-) og god historie ;-) Hav en skøn mandag

    SvarSlet
  31. Dejligt med en god historie fra morgenstunden
    Fin og flot gave, som det jo plejer at være

    SvarSlet
  32. Jeg er nok lidt rørstrømsk her til morgen, for elverhistorien om kvinden som strikker al sin kærlighed ind i kjolen til sin datter var lige ved at trække tårerne frem.

    SvarSlet
  33. Meget smuk historie! Håber at vinde gaven.
    Go' vintermandag til jer allesammen.
    garfields@forum.dk

    SvarSlet
  34. Ej hvor er det en sød historie, jeg prøver lykken og leger med i konkurrencen :)

    SvarSlet
  35. Så er jeg hjemme i det kolde Danmark igen - har ikke kunne komme på din side der hvor jeg var - øv :-(
    Men nu er jeg med igen.
    Håber at vinde.

    SvarSlet
  36. Krea-gave, jaaah! Det kan jeg godt bruge :-)

    SvarSlet
  37. hej, jeg er naturligvis med endnu en gang, måske bliver det lykkens denne gang lykkens gang for mig. söd historie fra Hrönn, og selvom jeg ikke har hört den för lige sådan så kender jeg naturligvis mange lignende, for den er jo islandsk, det er i hvert fald sikkert.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  38. Fin historie og lækker præmie.
    Mvh.
    Iben

    SvarSlet
  39. Jeg er helt sikkert med :) Dagens pakke er lige noget for mig :)

    SvarSlet
  40. Sød historie og spændende gave - jeg vil gerne deltage.

    SvarSlet
  41. Igen en dejlig gave du har fundet i garnland til os- dejligt!

    SvarSlet
  42. igen må jeg være med ..... maskemakøer og garn kan man aldrig få nok af ...og så en lille historie oveni er jo dejligt selv om den er lidt trist ...
    hilsen Lis
    pspgirl@gmail.com

    SvarSlet
  43. Jeg elsker maskemarkør

    Ena K

    SvarSlet
  44. Hverken garn eller maskemarkører er jo til at undvære, så jeg vil gerne deltage.

    SvarSlet
  45. Jeg kan også bruge begge dele - jeg er med. Mvh Susravn@gmail.com

    SvarSlet
  46. yupiii, super gift!
    hugs
    Gerda

    SvarSlet
  47. Du disker jo op med den ene skønne ting efter den anden...

    Jeg vil gerne være med :0)

    SvarSlet
  48. Uhh, for en lækker låge..

    Skøn og samtidig vemodig historie...

    Jeg er helt sikkert med, håber at jeg er heldig.. :-)

    SvarSlet
  49. Dejlig historie - jeg vil meget gerne have et lod til dagens kalendergave

    SvarSlet
  50. Nååe, en lille hyggelig historie.

    Jeg byder ind på en stump af dine mange kilo garn.

    SvarSlet
  51. Fin gave. God dag i snevejret :-)

    Mvh. Annegrethe, Blovstrød

    SvarSlet
  52. Jeg vil også være med :)

    SvarSlet
  53. Jeg vil meget gerne være med:-)
    vh lenetved@hotmail.com

    SvarSlet
  54. Dejlige gaver og en sød historie.
    Jeg prøver lykken igen.

    SvarSlet
  55. Dejlige gaver og en sød historie.
    Jeg prøver lykken igen.

    SvarSlet
  56. Sød historie.jeg strikker også gerne tanker ind i strikketøjet. Og med det garn vil det blive en god en af slagsen.

    SvarSlet
  57. Garn kan man aldrig få for meget af
    så jeg prøver lykken

    SvarSlet
  58. Jeg prøver lykken igen - garn kan man ikke få nok af ;-)
    Hilsen Lone Andersen

    SvarSlet
  59. skønne præmier :) håber det lykkedes og vinde :)

    SvarSlet
  60. Sød historie og dejlig gevinst. Jeg prøver igen. Håber jeg bliver den heldige.

    SvarSlet
  61. Jeg er ved at mangle maskemarkører......og garn mangler man jo altid ;-)

    SvarSlet
  62. Deltager :-)
    Min bedste ville blive glad for noget mere garn!

    JulieM93@hotmail.com

    SvarSlet
  63. Skøn præmie og fin, men også lidt trist historie.

    SvarSlet
  64. De er så fine, elverhistorierne. Jeg er også med i dag :)
    Nielsdottir @gmail.com

    SvarSlet
  65. Sikke en dejlig historie, på den lidt sørgelige måde..

    Jeg er fuldstændig blank på, hvad "coast" er, men det lyder som en spændende og lidt hemmelig gave :)
    /Vibe

    SvarSlet
  66. med :)

    kig også gerne forbi mine give aways:

    http://krea-kaos.blogspot.dk/2012/11/jule-give-away_29.html
    http://krea-kaos.blogspot.dk/2012/12/give-away.html

    SvarSlet
  67. Sikke en spændende kalendegave. Mvh Ag

    SvarSlet
  68. Smukt eventyr..

    Kh Louise

    SvarSlet
  69. Endnu en lækker kalendergave :-) den vil eg egen vinde :-)

    SvarSlet
  70. den vil jeg gerne vinde

    karen.kiim@hotmail.com

    SvarSlet
  71. Ser skønt ud. Jeg prøver lykken.
    De bedste hilsner Birgitte

    SvarSlet
  72. Stadig spændende og fristende pakkekalender...

    SvarSlet
  73. Ser så fint ud, så jeg vil gerne ville vinde

    Niels H. K.

    SvarSlet
  74. Garn eller maskemarkør begge dele er velkommen hos mig :-)

    SvarSlet
  75. Jeg lægger gerne et lod i dagens kalender trækningen. Spændende gave. Ja, det har i det hele taget været flotte og sjove gaver i din kalender.
    Dejligt også med lidt ekstra læsestof.

    SvarSlet
  76. Jeg håber at vinde det magiske garn, sød historie :-)
    Hilsen Heidi
    hp.ja@privat.dk

    SvarSlet
  77. Sød historie.

    Håber jeg er den heldige idag.

    SvarSlet
  78. Det ville være en dejlig "før-jul-julegave" at få

    Mange hilsner

    Vibeke - Solbjerg

    SvarSlet
  79. sikke en skøn lille historie!!
    jeg vil meget gerne være med


    Kirsti_mt@hotmail.dk
    kig forbi min accessories.dk giveaway med 8 præmier og del gerne din egen giveaway på facebook siden
    danske giveaways her

    SvarSlet
  80. jeg er da helt klart med igen igen og håber da stadig :-)

    SvarSlet
  81. Jo tak - det ser absolut brugbart og lækkert ud, jeg vil gerne vinde :)

    SvarSlet
  82. Jeg er også med, også i dag:-)
    Hilsen Karen
    Kme.nielsen(snabela)gmail.com

    SvarSlet
  83. Jeg vil da, også gerne være med idag.
    Hilsen Vibeke

    SvarSlet
  84. Endnu en dejlig pakke i kalenderen.
    Mvh. Karina Randers.

    SvarSlet
  85. Lækkert gave. Jeg prøver lige lykken. Krydser fingre.

    SvarSlet
  86. jeg mangler altid maskemarkører...
    Mette

    SvarSlet
  87. Så vil jeg gerne prøve lykken. Håber :)

    SvarSlet
  88. Så kan jeg lige nå at være med på den 10. :-)

    SvarSlet
  89. Din kalender er "lige til at spise" - hver ddag en ny og lækker delikatesse....og så med "indbygget" eventyr. Tak og god dag fra Marlene, 1i11e.1u11e@hotmail.com

    SvarSlet
  90. Hej
    Jeg vil meget gerne deltage

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.