lørdag den 29. december 2012

Pops - 2 farvet krydsopslag

Kroppen er strikket færdig, og nu arbejder jeg på halsen. Jeg strikker den seperat, og syer den på med maskesting efterfølgende. Når jeg strikker den seperat, er det fordi jeg gerne vil have effekten fra det 2 farvet krydsopslag som gennemgående stil, i alle ribbånd. Og med sammensyningen kommer halsen til at sidde fint. Vil du gerne prøve det 2 farvet. Krydsopslag, så klik på linket under sådan gør du - tutorial i højre side af bloggen, under bogen.

5 kommentarer:

  1. Nu blir det avanceret, for mig ihvert fald.
    Og jeg som troede jeg kendte til alt strik, hold da op jeg har mødt meget nyt her i Blogland.
    Med hensyn til de to sokker på en pind, så går det fint nu, men der er nok nye udfordringer når jeg når til hælen.
    Anne

    SvarSlet
  2. Da jeg flyttede til Kbh i 2006 troede jeg også jeg kendte alt til strik, og synes selv det bare var fint... Men så begyndte jeg at gå i strikkecafe, og senere på Ravelry. Jeg lære stadig nyt... Så det er bare fedt... Et håndværk der er under konstant udvikling

    SvarSlet
  3. Ja, jeg vil sige det samme som anne at selv om man har stikkket i mange år kan man stadig lære nyt. Jeg har studeret din måde at lukke usynlig aflukning på i rib, men nu skulle jeg lukke af i 2 ret og 2 vrang og så synes jeg ikke at jeg kunne bruge din metode. Er der en anden?

    SvarSlet
  4. Ja det er der, den er lidt mere indviklet, den jeg kender går på at man syr et ret-sting og et vrang- sting, du skal sy 2 ret-sting og 2 vrang-sting. Jeg håber du kan gennemskue det, ellers kommer jeg med en vejledning i det nye år, på et tidspunkt.

    SvarSlet
  5. http://m.youtube.com/#/watch?v=9UBE-CuHXYM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D9UBE-CuHXYM&gl=DK denne video er til to ret to vrang aflukning, jeg har ikke prøvet den, men måtte da lige Google tubular bind off

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.