tirsdag den 25. december 2012

Sokke anatomi del 3 venderækker

Venderækker, vendepinde eller forkortet rækker. Kært barn har mange navne, på en sok, giver de hælen form, så den folder sig ind under foden. Her strikker jeg, hvor jeg folder garnet om den næste maske, tilbage på venstre pind med masken, vend og strik. Nu en lille beskrivelse af hvad jeg har gjort her.
Strømperene er strikket over 48 m, hælen er strikket over 24 m.
Over hælens 24 masker, har jeg nu lavet et lille regnestykke, hvor 24 er delt med 3 ( hælen deles i 3 dele). Dvs 8 gange 3.
Strik 16 m, fold om næste maske, vend, 8 vr, fold om og vend. Strik nu til masken med dit omslag. Tag omslaget med op på pinden, og strik det med din maske, slå om næste maske og vend. Fortsæt på denne måde, til alle masker på pinden er strikket, du slutter på en ret pind.
Fortsættelse følger



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.