onsdag den 26. december 2012

Sokkeanatomi del 6, maskesting

At sy sine strømper sammen med maskesting, er rigtig flot og praktisk. Min farmors hjemmestrikkede sokker var meget spidse i tåen. Hun tog ind til der var omkring 8 masker tilbage på pinden, og så trak hun garnet gennem maskerne. Det har jeg også selv gjort i mange år, ind til jeg mødte Ravelry.com så blev der nørdet med sokkekonstruktionen. Og det jeg har delt med jer i disse 6 dele, er blot en kort vejledning i en soks konstruktion. Mønsteret på sokken, hvad pind og med hvilket garn, har alt sammen indflydelse på hvordan du skal strikke dine sokker. Jeg håber at jeg har inspireret dig, til at slå op til et par sokker her i julen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.