mandag den 6. oktober 2014

Krydret strik - Heldags kursus på Lolland


Efterårets indeholder mange workshops, i lørdags var jeg i Sakskøbing på Lolland, hvor Lollands væveforening havde booket mig til 6 timer i Krydret strik. 


Og jeg elsker altså bare de lange kurser, ikke at de korte workshops ikke også er gode, på kurserne er der bare mere ro på, og der er mulighed for at eksperimentere mere med farverne.


At være på besøg i en forening, er altid noget helt særligt. Men her i Lollands væveforening, var det ekstra specielt. Foreningen bor i den gamle skole, når man træder ind af døren til deres lokaler... Er det første der møder én - rækker af væve, på alle vævene, var trenden sat op, og vævningen i smukke farver var i gang... At jeg ikke har et billede af dette undre mig... Men se blot her på foreningens egen side. Vævebilleder


Som altid inden et kursus eller en workshop, skal jeg vinde en masse garn... Og som altid, hjælper Simba til... Nogle gange bliver han bare lidt træt.


Garn er også bare så hyggeligt...


Og...Vupti, så havde Simba en hule...

Simba elsker Peruvian Highland Wool fra Filcolana






8 kommentarer:

  1. Ser rigtig hyggeligt ud. Kan godt forstå at han elsker Peruvian Highland er også et lækkert garn. :) Jette

    SvarSlet
  2. Jeg tænker, at du ikke har nogen i din omgangskreds, der er allergisk overfor kat, siden du ikke har tænkt over, at du kan have kursister, der er allergiske overfor kat, så det er nok ikke en god ide ligefrem at lade katten ligge i garn (selvom det er dejligt for katten), som mulige allergikere kommer i kontakt med. Det kan være slemt nok for en katteallergiker, at garnet har været opbevaret, hvor der er kat.
    Mvh. og fortsat god vind med dine workshops og kurser fra Kristine

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det har du ret i, det er da dumt, jeg ikke har tænkt på det

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Dejlig dag og dejlig woorkshop ! Er næsten færdig med den anden varmer ...er lagt på ravelry ! Sådan ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jubii, den glæder jeg mig til at se :-)

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.