onsdag den 2. september 2015

Månedsgaven på By Kaae - September

Giveaway only in danish.

Vinderen af august gaven findes i linket her
På grund af manglende respons på junigaven har jeg trukket en ny vinder, se om du har vundet i linket her Juli mangler også at respondere, den ene vinder har meldt sig, men den anden lader vente på sig. Se lige efter om det ikke er dig i linket her.

Jeg opfordre til at du tilmelder dig min blog på e-mail, når du deltager i en månedsgave, så går du ikke glip af din gave.

Og nu til denne måneds skønne gave fra Turbine-forlaget.

TUNESISK HÆKLING

30 stilfulde, skandinavisk inspirerede hæklemønstre med tunesisk hækling. 

Pernille Cordes har skabt en lækker og stilren bog med hækleopskrifter med flotte geometriske former og farver, der passer perfekt ind i den trendy, skandinaviske stil. Opskrifterne indeholder masser af inspiration til boligen, fx pudebetræk og hynder med dekorative mønstre og yndige babytæpper, men også til beklædning og flotte accessories, som bløde huer og tasker med masser af struktur. 

Tunesisk hækling er en gammel teknik, der stammer fra det centrale Asien, men den er stadig populær, fordi teknikkens miks af strik, hækling og vævning giver det hæklede fasthed og struktur. Samtidig skaber de mange forskellige slags tunesiske masker mulighed for en masse variation. Pernille Cordes har skabt 30 stilfulde designs, der fungerer smukt, som de er, men hun opfordrer også til, at hækleren sætter sit personlige præg på designet i sit valg af farver og mønstre. Bogen er inddelt i forskellige mønstertemaer, så hækleren kan udforske opskrifterne efter hans eller hendes smag. 

Tunesisk Hækling er der både hjælp at hente for begynderen og masser af udfordring til den erfarne hækler. Alle opskrifterne er mærket med stjerner, der angiver sværhedsgrad, så det er let at navigere efter hæklerens niveau, og bagerst i bogen findes grundige ordforklaringer, trin-for-trin-beskrivelser af de forskellige teknikker og tips og tricks, der er nyttige at kende, når man arbejder med denne skønne hækleteknik. 

Pernille Cordes er indehaver af strikkeshoppen Englegarn, der forhandler hendes eget garnmærke af samme navn. Butikken kan også besøges på nettet på www. englegarn.dk, hvor man både kan købe garn og materialer og finde videoer med hjælp til tunesisk hækling. Tunesisk Hækling er Pernille Cordes første bog. Den henvender sig til den stilbevidste hækler, både begynderen og den erfarne.
Som altid, deltager du i lodtrækningen om denne månedsgave ved at skrive en kommentar til dette blogindlæg. 

 
Jeg har ladet mig fortælle at der ikke kan skrives kommentarer fra Android smartphones. Vil du hjælpe mig til at se, hvor problemet er, ved at skrive i din kommentar, hvad du er igennem på og om du har haft problemer fra smartphone eller lignende.

99 kommentarer:

  1. Uha, det kunne være spændende at prøve tunesisk hækling, det har jeg aldrig prævet før (så det kan jeg helt sikkert (ikke))......

    SvarSlet
  2. Hvor ser den spændende ud den bog.
    Den ville jeg gerne vinde :-)

    SvarSlet
  3. Håber det bliver mig
    Den ser spændende ud, har kun prøvet det kort.
    Mvh
    Birgitte

    SvarSlet
  4. Den kunne jeg godt tænke mig - jeg har købt udstyr til teknikken, men er ikke kommet i gang.

    SvarSlet
  5. Det er i hvert fald et smukt grafisk mønster på forsiden. Jeg har endnu ikke prøvet tunesisk hækling, men det kommer helt sikkert til at ske.

    SvarSlet
  6. UHH, ser ud til at være en lækker bog..

    Har en drøm om, at hakke puder til hjemmet, men mangler inspiration samt den grundlæggende viden...
    Så den vil være mere end velkommen, her.. :-)

    SvarSlet
  7. Denne kan jeg godt tenke meg - ny teknikk for meg og det er alltid spennende med nytt håndarbeide :)

    SvarSlet
  8. År og dage siden at jeg har prøvet denne teknik. At blive den heldige vinder kunne sætte mig i gang igen med denne teknik :-)

    SvarSlet
  9. Hej Charlotte
    Jeg prøver lykken:)
    det kunne være dejligt at gå i gang uden at skulle beregne og beskrive
    Kh
    Ingerlise

    SvarSlet
  10. Den vil jeg meget gerne vinde.
    -Louise H

    SvarSlet
  11. Den ser SÅ lækker ud - jeg krydser fingre og tæer :)

    Venlig hilsen
    Jane Wind

    SvarSlet
  12. jeg skal da hakke så så meget mere! TAG MIG TAG MIG

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke Jeanett
      Du har vundet bogen, send mig en mail på knitting@bykaae.dk mærk Månedsgaven+september.

      Slet
    2. weeee du har da lige fået min mail!

      Slet
    3. ej mere tunesisk hækling! Glæder mig!

      Slet
  13. Jeg er lige startet på tunesisk hækling. det er en spændende teknik. Men jeg mangler nogle opskrifter så jeg kan hækle nogle spændende ting.

    SvarSlet
  14. Den vil jeg gerne vinde. Har selv lige købt den, så ville være fedt at vinde den til min mor

    SvarSlet
  15. Ser spændende ud - lægger et lod og krydser fingre
    Figarine

    SvarSlet
  16. Den kunne jeg godt tænke mig. Jeg har først lige fået øje på tunesisk hækling og så vil det være rart med nogle opskrifter. Og er det alligevel ik noget for mig, vil min søster være helt sikkert gerne arve den, hun er helt bidt af det :-)

    SvarSlet
  17. Den ville jeg gerne vinde :-D

    SvarSlet
  18. Nøøøøj... Hvor ser den spændende ud... Har jo snuset til tunesisk hækling... Men savnet nogle inspirerende projekter... så det hæfte ville jeg gerne eje!

    SvarSlet
  19. Uh. Denvil jegbgerne vinde. Og jeg skriver fra en iPad. :-)

    SvarSlet
  20. Den ville da være rigtig dejlig at vinde. Hilsen Birgit

    SvarSlet
  21. Jeg har lige købt 2 hakkenåle, så denne bog vil give mig en god anledning til at komme igang

    SvarSlet
  22. Jeg kaster også et lod i kurven. Har prøvet een gang tunesisk og vil gerne have inspiration til mere. Skriver i øvrigt fra Ipad og det fungerer fint.

    SvarSlet
  23. Ihh hvor ville jeg ønske jeg bliver den heldige vinder :D

    SvarSlet
  24. Whauuuu. Den ville jeg gerne eje. Var på tunesisk begynder workshop hos korrekturlæseren i går. Mvh

    SvarSlet
  25. Det er sjovt at lave tunesisk hækling. Bogen,hvis detbliver min, vil blive brugt. Birgith

    SvarSlet
  26. Tunisisk hekling er sågøy!
    Jeg er selvlært , men kan bare et mønster.
    Det hadde vært morro å lære seg noen nye, fra boken.

    SvarSlet
  27. Jeg svarer fra en ipad. Det er en teknin jeg godt kunne tænke mig at kigge nærmere på, så jeg er med

    SvarSlet
  28. Det er da liiige den bog JEG kan bruge :)

    SvarSlet
  29. Lækker bog håber jeg vinder :-)

    SvarSlet
  30. Jeg krydser fingre, for den vil jeg gerne vinde 😊

    SvarSlet
  31. Jeg vil også rigtig gerne vinde den fine bog...

    SvarSlet
  32. Jah - tunesisk hækling. Hakkede en trøje i 1979 og har ikke prøvet det siden. Må da være på tide at prøve det igen :-)

    SvarSlet
  33. Håber jeg er den heldige. Den står på min ønskeseddel

    SvarSlet
  34. Det er så flotte ting, der laves med tunesisk hækling - så mon ikke jeg vil kunne blive inspireret til at lære det, hvis jeg vandt?

    SvarSlet
  35. Den vil jeg rigtigt gerne vinde :-)

    SvarSlet
  36. Den vil jeg rigtigt gerne vinde kunne være fed

    SvarSlet
  37. Det kunne jeg godt tænke mig

    SvarSlet
  38. Ja tak til at blive månedens Pamfilius. (Sendt fra Android tablet)

    SvarSlet
  39. håber jeg bliver den heldige denne måned!

    SvarSlet
  40. Jeg kaster et llod har lært at hakke frem og tilbage så inspiration vil være dejligt.

    SvarSlet
  41. Den bog kunne jeg godt tænke mig

    SvarSlet
  42. Den bog vil jeg meget gerne vinde :)

    SvarSlet
  43. Uhhh - jeg vil gerne vinde denne bog :-)

    SvarSlet
  44. Jeg er meget spændt på at se denne bog. Håber jeg vinder!

    SvarSlet
  45. Alene forsiden er uimodståelig! Den vil jeg meget gerne vinde.

    SvarSlet
  46. Inspiration til en ny teknik er altid velkommen her :)

    SvarSlet
  47. Krydser fingre for lykken smiler til mig - bogen ser spændende ud og min søster og jeg er uenige om hvorvidt det er en pude eller thehætte som pryder forsiden. En ting er vi dog enige om mønsteret er fantastisk.

    SvarSlet
  48. Super spændende bog og teknikker jeg endnu ikke har udforsket!

    SvarSlet
  49. Ser spændende ud. Sjovt at hakning er blevet moderne igen :)

    SvarSlet
  50. Jeg satser da også lige på lidt held , har smugkigget i bogen og hold da op den er skøn

    SvarSlet
  51. Det ser rigtig flot ud, jeg har ikke prøvet det før, men vil meget gerne prøve.

    Flot ser det ud.

    SvarSlet
  52. Åh, det ville være dejligt at vinde :-)
    Kh
    SUsanne

    SvarSlet
  53. Den bog har jeg glædet mig til - og håber jeg er den heldige her :-)

    SvarSlet
  54. Geometriske mønstre - det må være matematiklæreren som vinder den 😜

    SvarSlet
  55. Har efterhånden hæklet i tre år, men har stadig ikke kastet mig ud i tunesisk hækling. Denne bog kunne være et godt afsæt til at kaste sig ud i denne nye verden👍

    SvarSlet
  56. Ville være dejligt at vinde, har længe haft lyst til at komme i gang med tunesisk hækling. Jette

    SvarSlet
  57. Den skal på ønskesedlen, men jeg prøver lige lykken her alligevel:)
    Hilsen Karen

    SvarSlet
  58. Den ser spændende ud. Den vil jeg gerne prøve kræfter med☺

    SvarSlet
  59. Jeg håber at være den heldige. Vh. Helle
    (helle.bonde@bbsyd.dk)

    SvarSlet
  60. Den må du da genre sende hjem til mig;)

    SvarSlet
  61. Lyder meget spændende, det skal læres! Jeg skriver fra en Android mobil

    SvarSlet
  62. Lyder meget spændende, det skal læres! Jeg skriver fra en Android mobil

    SvarSlet
  63. Lyder meget spændende, det skal læres! Jeg skriver fra en Android mobil

    SvarSlet
  64. Ihh den talte hun om ved messen i Rødovrehallen. Det ser godt ud, jeg prøver lykken med et lod :0)

    SvarSlet
  65. Jeg har allerede bogen 📖 og hvis jeg er så heldig 🍀 at vinde den, ved jeg godt hvem, jeg vil glæde 😁

    SvarSlet
  66. Jeg har allerede bogen 📖 og hvis jeg er så heldig 🍀 at vinde den, ved jeg godt hvem, jeg vil glæde 😁

    SvarSlet
  67. Den ser så flot ud! God motivation til at lære at hakke.

    SvarSlet
  68. Har længe tænkt at jeg godt kunne tænke mig at give mig i kast med at hakke - og dette kunne være første step på vejen :-)

    SvarSlet
  69. Har længe tænkt at jeg godt kunne tænke mig at give mig i kast med at hakke - og dette kunne være første step på vejen :-)

    SvarSlet
  70. Jeg har smugkigget i den og den er allerede kommet på min ønskeliste 😃

    SvarSlet
  71. Åh den vil jeg gerne vinde :-) jeg har hakket lidt men vil gerne inspireres til meget mere.

    SvarSlet
  72. Jeg har aldri hakket med tofarget mønster, det hadde vært morsomt å prøve :-)
    LillePernille

    SvarSlet
  73. Jeg har hakket et par puder, men kun den almindelige "frem-og-tilbage"-hakning.
    Mangler inspiration.
    Helt klart et bogønske - og vinder jeg ikke her - så er det et godt gaveønske til mig selv om et par måneder :-)
    Lone.

    SvarSlet
  74. Har været på kursus i hakning, så det kunne være skønt at vinde en bog med opskrifter, så det kan afprøves. Skriver på iPad.

    SvarSlet
  75. Hej, bogen ser rigtig fin ud, den kunne jeg godt tænke mig at vinde. mvh Vivi KH

    SvarSlet
  76. Den kunne jeg godt tænke mig. Jeg kan både strikke og hækle. Men har endnu ikke lært at hakke. Så det må være chancen for at få det lært. Mvh KirstenH

    SvarSlet
  77. Det lyder spændende. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at 'hakke'
    /Tanja

    SvarSlet
  78. Det er min første besøg af bloggen gennem andre strikkeblogge. Glæder mig til at udforske bloggen og måske tunesisk hækling =)

    SvarSlet
  79. Den bog Pernille har begået ser fantastisk ud. Jeg vil meget gerne dykke ned i hakningens finesser, så selvfølgelig smider jeg også et lod (fra iPad).

    SvarSlet
  80. Den ser meget spændende ud. Jeg både hækler og strikker, men har aldrig prøvet at hakke :)

    SvarSlet
  81. Hakning har jeg prøvet, så det kunne være sjovt med nogle udfordringer :-D

    SvarSlet
  82. Har lige afholdt et lille minikursus i Tunesisk Hækling på vores lokale bibliotek. Det ville være supert
    at vinde så veludført en bog om denne fantastiske teknik.

    SvarSlet
  83. Har lige afholdt et lille minikursus i Tunesisk Hækling på vores lokale bibliotek. Det ville være supert
    at vinde så veludført en bog om denne fantastiske teknik.

    SvarSlet
  84. Sikke en spændende bog. Den kunne jeg godt tænke mig!

    SvarSlet
  85. Det må jeg hellere prøve :-) hvis jeg vinder bogen mangler jeg bare nålen !

    SvarSlet
  86. Jeg er klar til at prøve noget nyt 👍👏👏

    SvarSlet
  87. Kunne godt bruge et cover til IPaden og det lyder som om det kunne blive en ny spændende teknik at mestre

    SvarSlet
  88. Nøj, den vil jeg gerne vinde. Har lige opdager hvor skøn en teknik det er. Efterårshilsener Jette

    SvarSlet
  89. Den boken vill jag gärna vinna!

    SvarSlet
  90. Jeg vil gerne vinde den smukke bog.

    SvarSlet
  91. Det er en teknik jeg aldrig har prøvet før, men engang skal jo være den første så jeg er med.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.