mandag den 7. august 2017

Ny babystrikkebog på vej (update🌸)


I disse dage er jeg ved at lægge en sidste hånd på opskrifterne til min kommende udgivelse inden de sendes til korrektur. 

De sidste modeller er ved at blive strikket op, så vi kan være klar til fotoshoot. Jeg mangler bare 2 selv og 1 fra min strikkedame, der ankommer når Postnord vil.

Du kan læse mere om inspirationen fra de gamle opskrifter fra 50'erne her Det er det første blogindlæg jeg skrev om denne udgivelse.  Min lille booklet udkommer som trykt hæfte og e-bog som du finder på forlaget epublis hjemmeside her finder du også min 3 forrige udgivelser med strikkeopskrifter, Krydret strik, Dimserier og Strik & Mal Grafisk Gobelinstrik.

Jeg når altid dertil, hvor jeg ikke har lyst til at give det hele fra mig, jeg begynder at trække tingene i langdrag, der er der jeg er lige nu... Er der mon en af modellerne der skal strikkes om, ville jeg hellere bruge et andet garn osv - måske fordi jeg er nervøs for hvordan du vil tage imod min nye udgivelse, er den et hit eller et flop - man ved jo aldrig... Bare fordi jeg er vild med modellerne, er det ikke ensbetydende med at resten af danmarks strikkere er...



De 6 modeller

Leias fineste kjole
En sød lille kjole i et mix af patentstrik og et sødt blondemønster. Jeg har strikket i... Baby silk fra Du Store Alpakka,  Økologisk Sommeruld fra CaMaRose, og Organic Trio fra Hjertegarn. Se mere på Instagram #Leiasfinestekjole

Noahs fineste vest
En fin lille vest i patentstrik og med smuk knaphulstrense i nakken, se videoen her for at se mere., strikket i Baby silk fra Du Store Alpakka,  Økologisk Sommeruld og Pernilla fra Filcolana. Se mere på Instagram #Noahsfinestevest

Karlas sommerdragt
En super cute sommerdragt, der knappes i skuldrene, med det sødeste bindebånd under brystet. Strikket i Lille Lerke fra Dalegarn, Pura Lana fra Gepard og Håndfarvet garn Spirrevip fra Cleo garn.
Se mere på Instagram #Karlassommerdraget

Karls hverdags shorts
Dem ved jeg vi får brugt rigtig meget, både sommer og vinter, det er fine på bare ben og over strømpebukser. Strikket i Lerke fra Dale, Rasmilla's tykke Yndlingsgarn og Økologisk hverdagsuld fra CaMaRose. Se mere på Instagram #Karlshverdagsshorts

Edel & Eriks sparkebukser
Søde sparkebuker, eller strømpebukser om du vil, strikket fra tåen og op, men mulighed for at tilpasse numsen til en stofble. sparkebukserne er strikket op i Bøllefrø fra Tante Grøn, Pure baby eco wool fra Dale Garn og Pernilla fra Filcolana. Se mere på Instagram #EdelogEriksSparkebukser

Elias & Jyttes første trøje
En trøje der knappes i nakken, let at give på og tage af, derfor egner den sig perfekt til at være barnets første trøje. Den er Se mere på Instagram #Eliasogjyttesførstetrøje

+ en hemmelig bonus opskrift, der kommer på forlagets hjemmeside - ganske gratis.

Familiens navne
Jeg begyndte på min lille udgivelse da jeg var ca 3 mdr inde i min graviditet. Den første model der kom på pindene var Karlas sommerdragt... Navnet på opskriften, kom ikke lige med det samme. De 6 modeller, er alle inspireret af gamle opskrifter fra 50'erne, men navne dem var jeg helt lost på... Ind til Michael sagde at han synes at han engang havde set et billede af sin farmor Karla i en dragt som den jeg strikkede... Så var den der KARLAS SOMMERDRAGT, derfra var det nemt nok, jeg ville bruge vores bedsteforældres navne...

Men problemet var lige at vi ikke lige havde nok navne... Hvad så?

Før vi overhovedet kendte kønnet på vores lille pige, vidste vi at blev hun en pige, skulle hun hedde Leia, blev hun en dreng, var vi ikke helt enige, jeg hældte meget til Noah, hvor imod Michael stemte for Elias (ligesom sin far)...

Karl (eller rettere Carl Christian) er min farfar, men synes K ser finere ud med opskriften end C...

Edel & Erik er min højt elskede mormor og morfar, som jeg savner hver eneste dag, de to de har betydet alt for mig, og derfor var det kun naturligt at denne unisex opskrift på Edel & Eriks Sparkebukser skulle rumme begge navne.

Elias & Jytte er Michaels forældre, og Elias var det navn Michael ønskede, hvis vi fik en dreng, så det måtte også med, men ikke uden hans mor (synes jeg).

Nu er det ikke alle navne i vores familier vi har taget i brug, så ville den nå langt op over de 6 modeller og det har jeg ikke interesse i, jeg vil nemlig have at dette er en lille samling til billige penge, så alle kan være med. Den trykte bog kommer til at koste omkr. 89 kr. og e-bogen ca 69 kr.

Det er nu muligt at købe bogen lige her 


15 kommentarer:

  1. Ihhh, den glæder jeg mig til, den ser fantastisk ud :) flot arbejde

    SvarSlet
  2. Det er simpelthen bare de fineste modeller du har valgt :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er jeg glad for at du synes :-)

      Slet
  3. Synes modellene ser både fine og praktiske ut, og jeg elsker fargene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler, det har været min mening hele vejen, det skal både være fint, men også praktisk... Det er jo børn, og børn skal kunne lege.

      Slet
  4. Sikke en fin historie bag opskrifterne ��
    De ser skønne ud ��
    Skal blive godt med lidt farve til de små.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler 1000 tak, ja det er dejligt med lidt farver ikke :-)

      Slet
  5. Hej Charlotte. Hvor ser det bare fint ud. Faverne er jeg ,som du nok kan gætte, vild med. Glæder mig snart til at se dem med indhold☺kh.

    SvarSlet
    Svar
    1. LOL ja det bliver spændende at se dem med børn inden i :-)

      Slet
  6. Modellerne ser rigtig fine ud. Jeg vil gerne strikke dem når jeg får brug for det til barselsgaver. Og det er så skønt med de dejlige farver. Fri mig for brunt og pudderfarvet.

    SvarSlet
  7. Selvfølgelig kommer alle strikkeelskere i dette land til at elske din fine bog. det er da strik med tradition og kærlighed og hvem vil ikke gerne dele det :). Al mulig held og lykke med både bog og baby

    SvarSlet
  8. Hvor jeg glæder mig til den udkommer , du er bare sådan en dygtig strikker. Og allermest glæder jeg mig over at prisen er overkommelig , så vi der ikke har mange penge også kan være med . Tak for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes det er vigtigt at være prisbevidst med sine ting, så alle kan være med :-) Heller lave flere små hæfter til en lav pris, end en tyk bog til en høj.

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.