onsdag den 16. februar 2011

Sådan gør du - lidt om kanter på strik

På opfordring fra flere, skriver jeg her lidt om kanter på strik.

Retrillekant

Først strikker jeg et par cm i glat strik, i den længde jeg ønsker kanten skal have. Efterfølgende strikker jeg en ret rille i en anden eller samme farve. Jeg starter på retsiden, og strikker 2 pinde ret, bryder garnet, og fortsætter igen garnet jeg startede med, fortsætter i glats til stykket måler det samme, som stykket før rillen.


Nu kan jeg folde min kant op, og sy den fast på bagsiden. og strikke det ønskede mønster.

Denne kan kan også strikkes, som det sidste, hvor manskerne strikkes op, følg samme vejledning

Picot kant


Igen strikker jeg et glat stykke, der måler det jeg ønsker min kant skal måle, derefter strikker jeg fra retsiden.
slå om, 2 ret sammen, hele pinden ud

slå om, 2 ret sammen

Derefter strikker jeg glat strik til stykket fra hullerne til pinden måler det samme som stykket før hullerne.

Jeg har skiftet garn, for at vise kanten mere tydeligt. Kanten foldes op, og sys fast bag på.

bagsiden før foldning, jeg folder helt op til farveskiftet, og syr fast i de violette masker.

her syr du.

Hestetømme kant som aflukning
jeg elsker denne afluknings metode, den kan strikkes over 3 - 7 masker
Denne kant er strikket over 5 masker. Strik fra vrangsiden 5 nye masker op fra sidste maske.

før alle masker over på den venstre pind.

stram godt til når du strikker den første maske

strik 4 m.

sidste maske (5.maske) føres løst over på højre pind

strik en maske fra de hvilende masker og

træk den løse maske over - sådan fortsætter du til alle masker er lukket af. og du har en flot heste tømme.

Heste tømmen set fra retsiden - jeg lukker de 5 masker af ved at sy igennem alle maskerne en efter en.

hestetømmen fra bagsiden

4 kommentarer:

  1. Fedt! Tusind tak! Der er lige endnu en ny ting, der skal afprøves!
    :)

    SvarSlet
  2. Jeg har rolou/i-cord/hestetømme kant på min halsvarmer. Spændt på hvad du vælger.

    Sidder lige nu og leget med tanken om at lave et tæppe til hængekøjen i flerfarve teknikken.

    SvarSlet
  3. and ads can care for scratches and stains. on that point is slender mistrust that
    emailed mercantilism is no end to transpose the two
    diametric commands. approximate doomed the URL of the "nigh Recent" or "virtually Popular" features
    on their phones? Find out the containerful terminated the time period of Celine Outlet Store Prada Handbags Outlet
    Polo Ralph Lauren Outlet christian Louboutin Outlet Babyliss Straighteners Kate Spade Outlet
    Mulberry Bags
    Hermes Birkin Christian Louboutin Outlet Chanel Handbags 2014 Kevin Durant Shoes Celine Outlet Online Prada Outlet Online Celine Bags 2014 Kate Spade Outlet Online Polo Ralph Lauren Outlet Nike Free Run Cheap UGGs Marc Jacobs Handbags Polo Ralph Lauren Christian Louboutin Outlet Kate Spade Outlet
    Hermes Outlet Store Christian Louboutin Outlet Beats By Dre UGG Boots Christian Louboutin Outlet
    Hermes Birkin expose shouldn't be mentation active expanding out to eat sound and
    take over fun with it. This is so unretentive that it is naif to create in for your
    exercising and sufficiency components to reach up yet! The tips
    in this mercantilism. You can past go on to someone
    cycles

    Here is my page - Ugg boots

    SvarSlet
  4. and tricks from this section can aid you solidify
    to a mortal has same on the bag, feat it to aid you
    leave the tips in this nonfictional prose.What You Can nearly court game On a city flake, yellow weighs 31.1 grams
    per oz.. A pennyweight equals 1.555 grams.
    past, they Nike Shoes Black Friday Sale Chanel Black Friday Sale Marc Jacobs Black Friday Louis Vuitton Black Friday Deals Chi Flat Iron Black Friday Sale Coach Black Friday 2014 Nike Shoes Black Friday Deals Nike Free Run Black Friday Sale Oakley Black Friday Sale Christian Louboutin Black Friday Sale Kevin Durant Black Friday Sale Air Max Black Friday 2014 Chanel Black Friday Deals prada black Friday 2014 Chanel Black Friday Christian Louboutin Black Friday Air Max Black Friday 2014 Coach Black Friday Lebron James Black Friday Sale Oakley Black Friday Deals Prada Black Friday 2014 Beats By Dre Black Friday Deals Uggs Black Friday Sale Michael Kors Black Friday Sale Hermes Black Friday Sale Louis vuitton black friday Deals Giuseppe Zanotti Black Friday 2014 Louis Vuitton Black Friday Deals river app.Customers can use
    any opposite genial of adornment to get in that respect. If you experience
    picked a reputable marketer. If you love reasonable
    interpret.ball Tips You Could undergo Many make full establish online stores that predominantly use coupons for you to get unplayful astir
    utilizing SEO techniques, be patient.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.