søndag den 13. maj 2012

Sådan kan man lukke løst af i strik - syet aflukning


Nu er hele forstykket på min Persisk Nordisk re-mix strikket, og så vil jeg gerne dele et lille afluknings fif med jer. Strikker du ofte knipling/hulmønster, kender du sikkert denne syet afluknings metode.

Du skal bruge 1 stoppenål (altså en nål uden spids), og din afluknings tråd, som skal være ca 3 gange længer end det stykke du lukker af.



Trin 1: Tråd nålen, sy fra højre mod venstre gennem de 2 forreste masker, træk tråden igennem, og stram tilpas (det må hverken være for løst eller for fast).


Trin 2: sy nu fra venstre mod højre gennem den forreste maske, altså modsatte vej som før, træk tråden igennem og stram tilpas. Træk forreste maske af pinden. Gentag trin 1 og 2 til alle masker er lukket. Undervejs er det en gode ide at kikke på sit strikketøj, for at se om lukningen er tilpas, er den for løs eller fast, må du justere. 

Denne aflukning matcher det strikkede opslag. God strikkelyst ;-)

4 kommentarer:

  1. Hjamen, dit indlæg falder på det perfekte sted - jeg skal til at sy (min første) strikkede bluse sammen, og havde ingen idé om hvordan :-)

    TAK!

    kh
    tina

    SvarSlet
  2. Tak for tippet, sådan har jeg aldrig prøvet at lukke af, men det skal da bestemt prøves.

    SvarSlet
  3. Нi, after resadіng this amszing paragгaph i am also delighted
    to share my experience heге wit friends.

    Also visit my blօg :: tennessee news

    SvarSlet
  4. Hi good Morning, Good Idea For Me

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.