torsdag den 28. juni 2012

Sådan syr du retmasker sammen -montering


Min Persisk Nordisk Re-mix for Bc-garn, er ved at blive monteret, og i den forbindelse, vil jeg vise hvordan jeg syr retmasker sammen. Jeg placere min to sidesømme mod hinanden, med ret siden op.Jeg har valgt at sy med den lyseste blå tråd, da den har samme tone højde som de fleste farver i trøjen, og den gemmer sig godt.


Når jeg skal sy kikker jeg på mine masker, der er masker der ligner en glad mund og en sur mund, til venstre syr jeg i den maske der ligner en sur mund. Jeg stikker ind i masken nede fra.


Til højre syr jeg i den maske der ligner en glad mund, jeg syr igen nede fra. Jeg syr så langt ude i kanten som muligt. altså i nr. 2 eller 3 maske.



Her peger jeg på en "glad" maske. Klik på billedet, så kan du se det i fuld størrelse


Og her på en "sur" maske. Klik på billedet, så kan du se det i fuld størrelse.

Det med glade og sure masker, er den måde jeg har lært at huske det på, du skal selvfølgelig sy i de maske rækker , der er lige over for hinanden, så sid ved et bord med plads, placer dit strikketøj, så du kan sy, på et stykke der er lagt til rette. Stram ikke for meget når du syr. Rigtig god fornøjelse med at montere, det er slet ikke svært, men kræver blot tålmodighed, og et godt bord at sidde ved.

3 kommentarer:

  1. Det flotte og store projekt er ved at være færdigt kan jeg se.
    Glæder mig til at se modellen på en model eller gine.

    Kh. Stine

    SvarSlet
  2. Glad mund og sur mund ..
    det var da en rigtig god huskeregel.
    Tak for tippet :o)
    hilsen Mona

    der desværre ikke er nogen ørn til at sy sammen :o(

    SvarSlet
  3. Sikke en god huskeregel,så kan det jo være man selv kan sidde med en glad mund når man monterer,det bliver rigtig fedt dit strik

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.