mandag den 4. juni 2012

Sådan kan du let sætte dit nye nøgle garn til - Russian joint


Her til morgen har jeg strikket så meget på støj, at der skulle endnu et nøgle hvidt garn til. Med Cinnia, synes jeg ikke spydtsplejsningen bliver så fin, så nu vil jeg vise jer en at de andre måder du kan hæfte/splejse dit garn sammen på.


Du skal bruge en nål med spidst, tråd den med garnet og sy ned igennem garnet ca 7 cm. når det er gjort, trækker du garnet forsigtigt igennem, og lader den øverste løkke stå åben.


Tråd dit nye garn, træk det igennem løkken på det gamle, sy ned igennem, garnet og træk igennem, her skal du ikke være forsigtig, for nu skal der strammes til.


Og vupti, så er det nye og det gamle garn splejset/hæftet sammen, og du er klar til at strikke igen... Dette er ikke en super hurtig proces, men det giver en rigtig fin hæftning. 

Vil du søge efter en video på teknikken, så gå på Youtube og søg Russian Joint in knitting, så kommer der en masse videoer, med kvinder med hæsligt lange lakeret negle, og viser dig hvordan...

8 kommentarer:

  1. Jeps, dem har jeg set og bruger derfor også metoden. Det gør det hele meget lettere når blusen skal monteres og enderne hæftes.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Jo, det är så smart :)

    SvarSlet
  3. Super ide - det ser smart ud. jeg har endnu at prøve at spytsplejse, men det kan jeg snart se frem til :-)

    SvarSlet
  4. super smart, anede ikke at man kunne dette. Håber det er OK at jeg linker til dit indlæg fra min blog

    Hilsen Karin - der aldrig vil hæfte ender mere ;-)

    SvarSlet
  5. Link bare løs Karin. Glad for at du kan bruge den.

    SvarSlet
  6. Nu er jeg altså næsten skuffet - kan slet ikke finde de dér lange, hæslige negle nogen steder når jeg søger, kun én med korte grønne negle, og det minder jo lidt om dig ;)
    Nå, men metoden må i hvert fald prøves!

    SvarSlet
  7. Kender godt metoden, dejligt at være fri for endehæftning.
    Fin udsigt du har.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.