søndag den 27. januar 2013

Trænings program for ømme strikkehænder



Du kender det sikkert...

En sweater på pind 2.5 mm og mange timers strik, det kan giver ømme hænder. Da jeg i mit arbejde med strikkedesign, strikker utroligt mange timer dagligt, er det nødvendigt for mig at lave denne række øvelser dagligt. Mon også du kan bruge dem?

Det tager kun 5-7 minutter

1. Rejs dig, tag armene op over hovedet, og stræk hele din krop, mens du strækker og knytter dine hænder, hold hver stilling mens du tæller til 5. 10 gange

2. Tag nu armene ned langs siden, og ryst hænderne mens du tæller til 20.

3. Før armene op og hold dem strakt ud fra brystet, med en lille bøjning i albuen. Tegn liggende ottetaller med hænderne, 20 den ene og 20 den anden vej.

4. Tegn nu på skift 10 cirkler med alle dine fingere, én af gangen, først med/mod uret, og så mod/med uret. (hver finger går sin vej)

5. Ryst dine hænder

6. Giv dine hænder massage i et par minutter, med en god creme, jeg bruger cremen "strikkehænder" fra Mille marenges. Den er super god, og smitter ikke af på dit strik. Jeg køber min hos Rasmilla

God fornøjelse


5 kommentarer:

  1. Tak - det er jo ikke lige noget man tænkerover :)

    SvarSlet
  2. Nej præcis, man opdager det først når de er ømme.

    SvarSlet
  3. Sjovt... eller nå nej det er det jo ikke, når det gør ondt... men alligevel... mange får ømme hænder af at strikke på tynde pinde. Jeg har det lige omvendt... strikker jeg for meget på pind 4 ( nogle gange allerede på pind 3.5, afhængig af garnet) og op, får jeg ondt i hænderne, mens 2½ - 3 kører bare derud af....

    SvarSlet
  4. Ja, jeg har det også som du Majer. Store pinde er meget værre i mine hænder end de små... :-)
    Men tak for en reminder på de der øvelser. Jeg når dog sjældent op på flere strikketimer i døgnet, men kender selvfølgelig til ømme skuldre og hænder...

    SvarSlet
  5. Each of the ten goal-setting quotes presented below tells a story
    of failures, defeats, rejections and struggles before
    success was achieved by the individuals who uttered them.
    Using a VPN on your phone or computer to connect to VPN servers in The
    Philippines is how you get that Filipino IP, and it's how you unblock these sites.
    It can be remembered that Vhong Navarro
    aired his sentiments on Buzz Ng Bayan with host Boy Abunda last Sunday, according to him, he was blindfolded, tied up and
    attacked by Cedric Lee and his men.

    Look into my web blog; tagalog movies

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.