mandag den 24. april 2017

Gratis DIY - Strik klude i patentstrik



Jeg er ellers ikke vild med at strikke klude. Men efter at jeg underviste i patentstrik hos Butikken Ved Højen for et par uger siden... Blev jeg helt hooked på at dette mønster skulle blive til en klud.

En af øvelserne når du skal lære at strikke patentstrik, er at bytte om på de 2 teknikker - patent ret og patent vrang. Gør du det på hver 4. pind får du dette skønne mønster. 

Opskriften
Pind 3 mm

Slå 41 m op
* 4 pinde patent ret, 4 pinde patent vrang * gent fra * til * til kluden har den ønskede længde. 

Se hvordan her

 Skal du med på sommer strikkeskole 2019 og lære at strikke patentstrik - 14 dages online strikkekursus i uge 26 og 27 for bare 275 kr - læs mere her


Vil du også lære patent strik?
Så meld dig på et af mine kurser, eller køb mit undervisnings kompendium for bare 75 kr, det rummer en række teknikker. 

Rigtig god strikkelyst

Del dette blogindlæg 
med dem der elsker at strikke.

2 kommentarer:

  1. Hej Charlotte. Jeg har kastet mig over den to-farvede patent, som vi lærte på kurset i Butikken på Højen... jeg forsøgte mig med en karklud i bomuld 4/8 og det blev vældig flot BORTSET fra kanterne - det blev simpelthen noget juks! Du har efterlyst forslag til nye strikkevideoer - og det kommer hermed: en video med fokus på kanterne i to-farvet patent! God fornøjelse på Færøerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler den vil jeg tage op i meget nær fremtid. Håber vi ses på Del 2, hvis Lone og jeg ellers kan finde os en dato :-)

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.