mandag den 26. juni 2017

Strik med børn (Strik de skønneste og super lette blomster til håret - Video vejledning på dansk)


På torsdag skal jeg ud og undervise en flok unger i at strikke. Jeg er booket gennem Lær for livet. Derfor har jeg været i gemmerne og fundet en af mine gamle strikkeopskrifter frem. Opskriften har været brugt flittigt med 4. klasserne da jeg var håndarbejdslærer i folkeskolen. Blomsterne fandt jeg på, da jeg gik på seminariet, og skrev et undervisningsforløb om strik (jeg er ret sikker på her bare er tale om en genopfindelse).


I forbindelse med at jeg skal undervise en flok skønne unger i strik... tænkte jeg at andre børn, måske også kunne have glæde af at lære at strikke de lette blomster. Derfor har jeg lavet en længere og meget grundig video på dansk.

Er det i denne sommerferie dine børn / børnebørn skal lære at strikke? Og brugte I denne opskrift - skriv en besked her under og fortæl mig hvordan det gik. 

6 kommentarer:

  1. God og fint forklaret video, som børn selv kan følge så bedstemor ikke behøver være der hele tiden. Hilsen Jette

    SvarSlet
  2. 1000 tak Jette, det var også det der var min mening, jeg ved jo at de unge mennesker er superbrugere på Youtube... Mit håb er at de søger lidt på strik en gang imellem :-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for den fine video. Vi får netop besøg af 2 børnebørn i dag, hvor jeg har lært Ingrid på 10 at strikke lidt. Ind i mellem glemmer hun lige, hvordan det skal gøres, og din video er perfekt til, at hun selv kan finde ud af det. Da jeg har forstuvet foden, passer det rigtig fint, at jeg ikke behøver at hjælpe hele tiden. Tusind tak. Men hvordan finder jeg fremover din lille fine video?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gry
      Hvor skønt at du kunne bruge videoen. Dejligt at Ingrid er kommet i gang med at strikke. Min video ligger på Youtube, her kan du gå ind og finde min kanal ved at søge efter Charlotte Kaae. Der ligger rigtig mange videoer, der er en playliste markeret med Let at strikke, der er lidt godt til Ingrid i :-) God sommer og god bedring med benet.

      Slet
  4. Super søde blomster. :-)
    Du viste tidligere et billede af en savlesmæk du havde strikket som var meget fin. Kommer der en opskrift? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, savlesmækken kommer meget snart :-)

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.